سرنوشت روستاهاي هدف ده گردي مازندران

معرفي روستاي شاه مي‌لرزان در گيلان

ايسنا/مازندران مديركل امور روستايي و شوراهاي استانداري مازندران با تاكيد بر ظرفيت بالاي روستاهاي مازندران به تشريح سرنوشت روستاهاي هدف گردشگري در اين استان پرداخت.

محمدرضا غلامي به مناسبت ۱۵ مهر روز ملي روستا و عشاير در گفت و گو با ايسنا با بيان اينكه طرح هادي يكي از مهم ترين مسائل توسعه‌اي در روستاها است، خاطرنشان كرد: به نظر مي‌رسيد روستاها در گذشته بيشتر محل زندگي افراد بي بضاعت و كم برخوردار بوده است اما امروز اينطور نيست، اگرچه هنوز در بعضي روستاها محروميت شديدي وجود دارد و دچار بحران آب يا كم و كاستي هاي ديگر به ويژه راه هاي روستايي يا موضوعات ديگر هستيم كه بايد ويژه رسيدگي بشود.

وي با اشاره به اينكه امروزه روستا به عنوان كانون توليد محصولات اقتصادي و مركز مولد در جامعه محسوب مي‌شود چرا كه توليد و اشتغال در آنجا شكل مي‌گيرد، افزود: روستا به عنوان يك مجموعه اقتصادي براي كمك كشور و استان محسوب مي شود.

غلامي با بيان اينكه در حل مسائل روستاها، همه دستگاها بايد پاي كار بيايند، گفت: از بنياد مسكن انتظار داريم باتوجه به اينكه در ايام بازنگري طرح هادي به سر ميبريم، با استفاده از كارشناسان خبره و بهره گيري از ظرفيت و نظرات كارشناسان، روستاهايي كه دچار چالش هاي مهم در مسائلي چون حريم و بافت روستا و ساخت و ساز غير مجاز قرار دادند را ويژه بنگرند.

مديركل امور روستايي و شوراهاي استانداري مازندران با اشاره به اينكه مجري طرح هادي در روستا، بنياد مسكن انقلاب اسلامي است، خاطرنشان كرد: در بسياري از روستاه‌ها كه تغيير كاربري به صورت بي رويه و غيركارشناسانه صورت گرفته است نيز پيگيري امور، بر عهده بنياد مسكن انقلابي است. 

غلامي در ادامه با اشاره به اينكه روستاهاي مازندران داراي ظرفيت‌هاي بالايي است و معتقد هستيم نبايد روستا به حال خود رها شود، اظهار كرد: امسال براي نخستين بار از دهياران آزمون به عمل مي‌آيد و ارزيابي عملكرد آنها در دستور كار قرار گرفت.

وي در پاسخ به اين سوال كه سرنوشت روستاهاي هدف گردشگري در مازندران چه شد، تصريح كرد: بيش از ۱۰۰ روستا در مازندران، روستاي هدف گردشگري محسوب مي‌شوند كه متولي اين امر ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري است اما در بحث زيرساختها شامل آب، برق، گاز و تلفن اقدامات و جلسات مورد نياز با دستگاههاي خدمات رسان‌ انجام و اتفاقات قابل توجهي در اين حوزه شاهد صورت گرفت.

مديركل امور روستايي و شوراهاي استانداري مازندران گفت: در بحث بوم گردي متقاضيان را شناسايي كرديم و به آنها تسهيلات اعطا شده و يا در حال ارائه تسهيلات هستيم با اين وجودسازمان ميراث فرهنگي و گردشگري صنايع دستي بايد براي روستاهاي هدف گردشگري برنامه داشته باشد.

مديركل امور روستايي و شوراها مازندران با اشاره به اينكه در بحث انشعابات گاز در دولت اخير اتفاق مهمي افتاد و بيش از ۹۰ درصد روستاهاي استان از نعمت گاز برخوردار شدند، خاطرنشان كرد: از دستگاه‌هاي مربوطه انتظار مي‌رود در موضوعات زيرساختي همچون آب، برق، گاز، اينترنت و غيره ورود كرده و پاي كار بيايند

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.