شانشين؛ دالان ورود گردشگران به دنياي قديم

شانشين؛ دالان ورود گردشگران به دنياي قديم

ايسنا/كردستان "شانشين" مكاني زيبا و كاملا سنتي در ميان جنگل و مشرف بر درياچه زيباي زريبار است كه در دامنه كوه قرار دارد و به عنوان موزه روستايي، سفري به گذشته‌هاي دور و آداب و رسوم مردم كُرد را براي گردشگران ترتيب مي‌دهد.

در سفر خود به شهر مريوان مهمان مردي شديم از جنس طبيعت و آشنا با فرهنگ و آداب رسوم خالص كردستان كه ما را به اقامتگاه بوم گردي خود دعوت كرد.

"شانشين" مكاني زيبا و كاملا سنتي در ميان جنگل و مشرف بر درياچه زيباي زريبار است كه در دامنه كوه قرار دارد كه به عنوان موزه روستايي، سفري به گذشته‌هاي دور و آداب و رسوم مردم كُرد را براي گردشگران ترتيب مي‌دهد.

پله‌هاي سنگي و راه‌ ناهموار رسيدن به اقامتگاه‌، زندگي و حال و هواي مناطق اورامانات را براي گردشگران تداعي مي‌كند و ديدن ديوارهاي كاه‌گلي و دروازه‌هاي چوبي آبي رنگ استفاده شده در آن ما را به دوران پدربزرگ و مادربزرگ‌ها مي‌برد.

با باز شدن اولين دروازه چوبي آبي رنگ، وارد دنياي گذشته‌ها شديم، آن ديوارهاي كاه‌گلي با آن گلدان‌هاي گل آويزان شده در گوشه و كنار حس و حال نابي را به حياط اقامتگاه داده بود كه آدمي را سرشار از لذت مي‌كرد.

در گوشه‌اي ديگر از حياط اقامتگاه، اسباب و وسايل‌هاي به جا مانده از زمان‌هاي قديم گردآوري شده بود و به نحو بسيار زيبايي چيده شده بودند.

آنقدر از ديدن اين حال و هوا غرق در لذت شده بوديم كه تك تك وسايل را با دست لمس مي‌كرديم و سعي داشتيم بفهميم كاربرد آن‌ها چيست و چگونه بوده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.