ده سرخاب

ده گردي

ده سرخاب

ساوجبلاغ به عنوان يكي از شهرستان هاي استان البرز در مجاورت كرج، طالقان، نظرآباد و اشتهارد قرار دارد. نام اصلي سرخاب، سرخ آباد است و از توابع بخش مركزي شهرستان ساوجبلاغ شناخته مي شود.

سرخاب يك روستاي ييلاقي است و به عنوان يكي از سر سبزترين مناطق ساوجبلاغ در ميان بسياري از گردشگران منطقه محبوبيت بسيار زيادي دارد.

سرخاب به عنوان نگين تهراندشت شناخته مي شود كه در قسمت جنوبي تهراندشت و در مسير جاده سهيليه قرار دارد. در واقع تهراندشت در جنوب آزاد راه كرج – قزوين و در مسير جاده ۳۲ (جاده قديم قزوين) قرار گرفته است كه بهشت ساوجبلاغ ناميده مي ‌شود.

اين منطقه امروزه در كنار منطقه اي همچون كردان به شهرت بسيار زيادي در صنعت گردشگري دست يافته است و به نظر مي رسد در ساليان آينده به يكي از مهم ترين مقاصد گردشگري در ايران مبدل گردد.

مناظر ديدني سرخاب

از قسمت شرقي سرخاب، رودخانه‌ هاي سرخاب و عباس آباد گذر مي ‌كنند كه از رودخانه كردان سرچشمه مي گيرند. گذر رودخانه ‌ها از اين منطقه، آب و هواي دل پذيري را به سرخاب بخشيده است.

سطح آب رودخانه در اين منطقه بسيار مناسب بوده و باعث حاصلخيزي خاك شده است. به همين علت انبوه باغات اين منطقه بسيار زياد است و مناظر تماشايي بسيار زيادي را شكل داده است.

ويلاهاي بسيار زيادي كه در اين منطقه مشاهده مي شود حس و حال قدم گذاشتن در روستاهاي اروپايي را به انسان منتقل مي كند. اغلب اين ويلاها از پر آب بودن منطقه استفاده كرده و استخرهاي لوكسي را در حياط هاي گسترده بنا كرده اند.

درختان ميوه در اوايل بهار شكوفه مي دهند و در گوشه و كنار روستا، شكوفه هاي رنگي و بخصوص شكوفه هاي صورتي رنگ به چشم مي خورند.

در فصل پاييز رنگ درختان مجموعه اي باشكوه از رنگ هاي سبز، زرد، نارنجي و قرمز رنگ است. ويلاهاي باشكوه در ميان اين درختان خودنمايي كرده و چشم هر بيننده اي را به خود خيره مي كنند.

روستاي سرخاب


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.