ده گردي با طعم آلوي برغان

حتما داستان كباب غاز و جملاتي كه درباره آلوي برغان بود را به خاطر مي‌آوريد؛ روستايي كه با محصول و سوغاتي مثل آلو شناخته شده است. حسينه، مسجد و پل برغان نشان از تاريخي بودن اين روستاي سبز دارد و گردشگران علاوه بر طبيعت‌گردي مي‌توانند ردپاي تاريخ را در اين روستا نيز دنبال كنند. باشگاه سواركاري برغان نيز باعث شده مخاطبان خاصي به اين منطقه جذب شوند. قبل از ترك روستا، فراموش نكنيد خريد آلوهاي برغان را در برنامه خود قرار دهيد.

طبيعت و تاريخ در روستاي آغشت

اين روستا به خاطر قلعه‌اي كه به واسطه درختان سر به فلك كشيده در قلب خودش پنهان كرده، معروف شده؛ به ويژه در چند سال اخير كه عكس‌هاي قلعه سر از شبكه‌هاي اجتماعي مانند اينستاگرام درآورده است. خود روستا  نيز به دليل قدمت تاريخي كه احتمالا به پيش از اسلام بر مي‌گردد و طبيعت و باغ‌هاي جذابش در فصول مختلف، ميعادگاه گردشگران زيادي شده است.

روستاها يا مقاصد لوكس شميرانات؟

شميرانات را به دو بخش شهر و دهستان تقسيم مي‌كنند كه شهر لواسان به عنوان مركز لواسانات، دهستان لواسان بزرگ به مركزيت روستاي لواسان و دهستان لواسان كوچك به مركزيت روستاي افجه نامگذاري شده است.  اين منطقه خوش آب و هوا حالا ديگر به عنوان ييلاق تهراني‌ها شناخته مي‌شود و بافت روستايي و شهري به شكل ويلاهاي پراكنده و متراكم در آن تصويري متناقض از آن به وجود آورده است. با اين وجود هنوز هم روستاهايي وجود دارد كه مي‌توان اصالت را در آن جستجو كرد. با اجاره روزانه ويلا در لواسان اين فرصت داريد كه با زمان و حوصله بيشتري چند روزي را در آرامش و آب‌وهواي خوش منطقه بگذرانيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.