روستاي نوا و دشت آزو كجا هستند؟

روستاي نوا يكي از روستاهاي شهرستان لاريجان مازندران است. فاصله اين روستا از تهران بسيار كم و حدودا ۱۲۰ كيلومتر است، به همين دليل، روستاي نوا به عنوان يكي از برترين مقصدهاي گردشگري براي طبيعت دوستان تهراني شهرت يافته است. باغ هاي خرم گيلاس و آلو و ديگر درختان ميوه اين منطقه ييلاقي، زيبايي هاي آن را دوچندان كرده است. اين منطقه در فصل زمستان بسيار سرد، برف گير و صعب العبور مي شود، به همين دليل مردم خونگرم اين روستا در فصل زمستان اكثرا به شهر آمل مي روند و همزمان با فصل رويش گياهان دوباره به ييلاق خود باز مي گردند.

دشت آزو1

هرچند نوا داراي آب و هواي بسيار خنك و مطبوع در فصل تابستان و باغ هاي سرسبز است، اما بدون شك مهمترين عاملي كه باعث شهرت اين روستاي ييلاقي شده است، وجود دشت آزو در ارتفاعات اين روستاست. با حدود چهل و پنج دقيقه الي يك ساعت (بسته به توان شما) كوه پيمايي سبك از روستاي نوا، مي توان به عروس دشت هاي البرز، يعني دشت آزو رسيد. عروسي كه لباسي از سبزه و گل هاي وحشي به تن دارد.
 
زيبايي هاي دشت آزودر بهار هر سال و به خصوص از اواسط ارديبهشت ماه تا اوايل خرداد، زمين مرتعي اين دشت از گل هاي وحشي زرد و سرخ و همچنين گياهان دارويي خودرو پر مي شود. هنگام طي مسير به سمت اين دشت، به رو به رو كه نگاه مي كني منظره زيباي گل هاي وحشي و دورنماي قله پاشوره را مي بيني و وقتي به پشت سر بر مي گردي، دماوند را مي بيني كه با تمام شكوه، خودش را رو در روي تو قرار داده است.
در دشت آزو، بهترين چشم انداز از قله دماوند را خواهيد ديد و در نزديك ترين فاصله با آن قرار خواهيد گرفت. دورنماي قله دماوند از اين دشت آنقدر زيبا و با شكوه است كه هرگز از تماشاي آن سير نخواهيد شد.
تماشاي آسمان شب
دشت آزو يكي از بهترين مقاصد براي رصد ستارگان مي باشد. كمپ كردن و شب ماني در اين دشت زيبا، يكي از بهترين مناظر آسمان شب كه تا به حال ديده ايد را پيش روي چشمانتان قرار خواهد داد. 
چيدن گياهان دارويي
اگر گياهان خودروي دارويي را مي شناسيد، اينجا جاييست كه مي توانيد آن ها را تهيه كنيد. تپه هاي اطراف اين دشت در فصل بهار، مملو است از اين گياهان دارويي و شفا بخش. رويش قارچ در طبيعت بعد از بارندگي مرسوم است. ولي به شما پيشنهاد مي كنيم كه هرگز گول ظاهر اين قارچ هاي به ظاهر خوراكي را نخوريد. تشخيص قارچ خوراكي از غير خوراكي كار بسيار دشواريست و فقط متخصصان از عهده آن بر مي آيند. هر ساله تعداد زيادي از طبيت دوستان به دليل خوردن اين قارچ هاي وحشي و خودرو مسموم شده و حتي جان خود را از دست مي دهند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.