۱۰ روستاي ديدني ايران | روستاگردي در ايران

روستاگردي در ۱۰ روستاي ديدني ايران

۱۰ روستاي ديدني ايرانعكس از گوگل

گردشگري روستايي يا روستاگردي يكي از شاخه‌هاي گردشگري است كه امروزه خيلي رايج شده و طرفداران زيادي دارد. دليل اين موضوع هم جاذبه‌هاي طبيعي، صفا و صميميت روستايي‌هاست. روستاهاي ناشناخته ايران تعداد زيادي دارند و فقط بعضي از آن‌ها از امكانات لازم براي گردشگري برخوردارند.

هر روستايي جاذبه‌هاي منحصر به خودش مثل طبيعت، غذاهاي محلي، صنايع دستي و سوغات و محصولات كشاورزي را دارد. بهتر است وسايل سفرتان را جمع كنيد و به يكي از روستاهايي كه ما در ادامه اين مطلب به شما معرفي مي‌كنيم سفر كنيد و چند روزي را كنار روستايي‌هاي مهربان و دوست‌داشتني سپري كنيد.

روستاگردي در ايرانعكس از گوگل

كندوان، زندگي در دل صخره‌ها

كندوان روستايي دستكند است كه در دل صخره‌ها بنا شده است.خانه‌هاي اين روستا شبيه كندوي زنبورند و به آن‌ها كران مي‌گويند. عده‌اي مي‌گويند اين روستا ۷۰۰۰ سال قدمت دارد. رودخانه كندوان يكي از جاذبه‌هاي ديدني نزديك به اين روستاست و بهترين زمان براي سفر به اين منطقه بهار و تابستان است چون يكي از منطقه‌هاي سردسيري است كه در تابستان هم هواي خنك و معتدلي دارد.

روستاهاي ناشناخته ايرانعكس از گوگل

روستاي كندوان كجاست؟ براي سفر به روستاي كندوان بايد به تبريز برويد و از آن‌جا به سمت اسكو حركت كنيد. اين روستا در ۶۰ كيلومتري جنوب غربي تبريز قرار دارد. اسكو تا كندوان هم نزديك به ۲۰ كيلومتر فاصله دارد.

۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

  • سفر به 5 مركز مهم استان ها در ايران
    سفر به پنج مركز جذاب و مهم استان‌ها در ايران

وركانه، سفر به دوران رنسانس

در روستاي وركانه كه قدم بزنيد تصور مي‌كنيد به دوران رنسانس رفته‌ايد و در كوچه‌پس‌كوچه‌هاي اروپاي سال‌هاي دور به گشت‌و‌گذار مي‌پردازيد. همه خانه‌هاي اين روستا از سنگ‌هايي به رنگ قهوه‌اي ساخته شده و قدمت آن‌ها متعلق به ۴۰۰ سال پيش است. قلعه مهري خانم، اصطبل پرورش اسب، گورستان وركانه و خانه‌هاي سنگي از جاذبه‌هاي گردشگري روستاي وركانه اند.

روستاهاي ناشناخته ايرانعكس از گوگل

روستاي وركانه كجاست؟ اين روستا در استان همدان و در فاصله ۲۵ كيلومتري شهر همدان قرار دارد. 

براي اجاره آپارتمان در همدان و ديدن جاذبه‌هاي روستاي وركانه اينجا كليك كنيد.

ماخونيك، سرزمين لي‌لي پوت

روستاي ماخونيك يكي از شگفت‌آور‌ترين روستاهاي ايران است كه تا همين چند سال پيش نوشيدن چاي، خوردن گوشت،‌ سيگار كشيدن و تماشا كردن تلويزيون ممنوع بود. البته هنوز هم ساكنين آن سيگار نمي‌كشند. به اين روستا سرزمين لي‌لي‌پوت ايران هم مي‌گويند چون روستايي‌هاي اهل آن‌جا قد و قامت كوتاهي داشتند و در‌هاي خانه‌هايشان ارتفاعش خيلي كمتر از حد معمول بود. همين رسم‌هاي عجيب و خانه‌هاي در هم تنيده در دل كوه دليل شهرت اين روستاست.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.